All rights reserved.

• Viet Nam

Sömestre tatilinde Kamboçya ve Vietnam

18 Ocak – 2 Şubat

Yine masal gibi fotoğraflar çekeceğimiz bir geziye çıkıyoruz.
Rotamız Kamboçya ve Vietnam..
Unutamayacağımız gezimiz için yine 12 kişiyi geçmeyeceğiz.
Birlikte gezeceğiz…
Birlikte fotoğraf çekeceğiz…
Kamboçya’nın nefes kesen tarihine, kültürüne, fotoğrafik zenginliğine ve ritüellerine tanıklık edeceğiz.
Sonra tekneler ile Mekong Deltası’ndan Vietnam’a inanılmaz bir gezi yapacak ve Vietnam’a teknelerle gideceğiz.
Vietnam’ın ise insanı alıp bambaşka dünyalara götüren farklılıklarına birlikte yaşayacağız
Evet gidiyoruz…
Yine unutamayacağımız dostluklara, fotoğraflara ve coğrafyalara…
“Tekrar ne zaman gideceğiz” diyeceğimiz bir Rota’ya daha yol alıyoruz.
Kimler geliyor:
Bize yol arkadaşlığı yapmak için:
tahirozgur@gmail.com
hamevlut@gmail.com

18 Ocak Cuma:

Uygun bir uçak ile Tayland’ın Başkenti Bankgok’a uçuyoruz. (Arkadaşlar genellikle Siem Riep’e uçaklar çok pahalı oluyor, eğer uygun fiyatlı ve beklemesiz Hanoi, Bangkok veya Saigon aktarmalı Siem Riep uçağı bulursak direk Siem Riep’e gidecek ve zaman kazanmış olacağız ve 19’u erken saatlerde Kamboçya’da olacağız)

19 Ocak Cumartesi – Siem Riep
Tayland’a ulaşıyoruz.
Burada bizi bekleyen otobüsümüz ile Kamboçya’ya yola çıkıyoruz. Tayland’ın köylerinden, şehirlerinden geçiyor, fotoğraf çeke çeke Kamboçya sınırına varıyoruz. Burada işlemlerimizi tamamlayor ve yürüyerek Tayland’dan Kamboçya’ya serbest bölgeyi gezerek geçiyoruz.
Yine bu kez burada bizi bekleyen otobüsümüz ile Siem Riep’e yolaçıkıyoruz ve İşte Angkor Wat’ın kalbi Siem Riep’deyiz.
Otele yerleşiyor sonra yerel bir lokantada yemeğimizi yiyor ve Siem Reap’in renkli sokaklarında yorgunluk atıyoruz.
Siem Reap’da konaklıyoruz.

20 Ocak Pazar – Angkor Wat- Angkor Thom
Sabah erkenden kalkıyor Dünya Mirası ilan edilen Angkor Wat’a gidiyoruz. 2. Survavarman tarafından yaptırılmış ve dünyanın en büyük dini yapısı olan bir baş yapıt burası. Aşka, hayata, savaşa, dine, mitolojiye adanmış yapıtlar, çizimler, tapınağın muhteşem enerjisi Quincunx Kulesi’nin muhteşem ihtişamı, 1000 yıl öncesinin insan eliyle yaratıldığına inanamayacağınız estetik, güzellik ve simetri.
Daha sonra Ta Prohmla güne devam edeceğiz.19. yüzyılda keşfedilenTa Prohm ın özelliği 900 yıl öncesinden bugüne bozulmadan gelmesi. Dev altın ağaçların olduğu gerçek labirentler, çizimler,çarpıcı galeriler gerçekten de bizleri büyüleyecek ve fotoğraf çekmeye doyamayacağız.
Öğle yemeğinden sonra gezimize Büyük Şehir olarak bilinen Angkor Thom la devam ediyoruz. Angkor Thom 7. Jayavarman’ının son yapıtı.
Angkor Thom 12. yy da yapılmış ve bir dönem 150 bin insanı barındırmış su ve ziraat altyapısı olan 9 km alana yayılmış bir şehir. 23 metre yüksekliğinde Buda heykelleri tarafından manevi olarak korunan 5 kapıdan biri olan Victory kapısından şehire gireceğiz. Kapı Devas ve Asuras geçişleriyle tamamlanmakta. Buradan şehrin merkezine ulaşarak Elephant Terrace dan başlayarak şehri keşfediyoruz. Elephant Terrace fil heykelleri ve gravitierin olduğu kraliyet platformudur. Leper King Terrace’e benzer yapıda olmasına rağmen Ölülerin Tanrısı olarak da adlandırılan Yama Heykeli ile ayrılır. Buradan ormandan geçerek Preah Palilay a geliyoruz. Palilay Buddha tarafından korunan 13ç yy a ait küçük ama güzel bir tapınak. Sonrasında 10.yy a ait piramit tapınak Phımeanakas ve Shiva ya adanmış ve dünyanın en büyük budalarını barındıran Baphuonia geliyoruz. Ve son olarak antik kentin üzerinden gün batımını izleyebileceğimiz Bakheng Tepesi’ndeyiz. Burada gün batımını izlerken gerçekten nerede olduğumuza inanamayacağız.
Konaklama Siem Reap

21 Ocak Pazartesi – Siem Riep ve Otantik Köyler
Kahvalti sonrasi Siem Reap’in civar köylerini görmek icin yola çıkıyoruz.
Kro Bey Real Village: Siem Reap in 20 kim batısında pirinç tarlalarını yerel evleri ve yöre halkının ürettiği el sanatlarını göreceğimiz tarihi bir köy.
Öğleden sonra Khmer sanatına adanmış merkez ve müze olan Chantıer Ecole Artisan Müzesini geziyoruz. Kamboçya’da el sanatlarını korumak ve fakir bölgelerin istihdamını yüksetmek amacıyla kurulmuş bu müzede antik metal, taş, ipek ve reçine tekniklerini göreceğiz.

22 Ocak Salı – Kompong Pluk- Siem Reap -Phnom Penh
Güne Güneydogu Asya’nın en büyük gölü olan Great Tonle Sap (Kompone Pluk) la başlıyoruz. Su kenarı boyunca sıralanmış kırsal yerleşimlerden geçerek teknelere bineceğimiz iskeleye varıyoruz. Su üstü köylerini gezerek benzersiz geleneksel yasam biçimine şahitlik ediyoruz.
16 bin km2 büyüklüğündeki göl doğal yaşamıyla binlerce canlı türüne ev sahipliği yapmakta. Geri dönüş yolunda yerel tapınağı ziyaret ederek bölge rahiplerinin yaşamını göreceğiz ve sonrasında Psar Chas eski pazarına uğrayacağız.
Ögleden sonra Phnom Penh’e doğru otobüsle yola çıkıyoruz.
Yol boyunca unutulmaz fotoğraflar çekeceğimizi de unutmayın sakın.
Konaklama Phnom Penh’de

23 Ocak Çarşamba – Phnom Penh City
Phnom Penh City’de güne Kraliyet Sarayı’nı gezerek başlıyoruz. Mekong Nehri kıyısındaki bu muhteşem saray 18. yüzyılda yapılmış. 1866 yılından itibaren Kamboçya Kralı’nın Evi. Sarayın içerisinde Silver Pagoda Tapınağı ve icinde altın Buda ve 9584 elmasla süslenmiş buda gibi ulusal hazinenin bulunduğu Wat Preah Ko tapınağı bulunmakta.
Sonrasında Tuol Sieng’e ya da S21 olarak bilinen müzeye gidiyoruz. Kızıl Kamer’lerin işkencehanesi , yaşamını işkencede yitirenlerin anısına günümüzde müzeye dönüştürülmüş.
Öğleden sonra şehirin tek tepesine kurulmuş Wat Phnom tapınağını göreceğiz. Efsaneye göre ilk tapinak buraya 1373 yılında inşa edilmiş. Güne Ipek adası (Koh Dach) ile devam ediyoruz. Koh Dach Mekong deltası kenarında resimsi bir ada. Ada önemli bir ipek dokuma merkezi olarak bilinmektedir. Ayrıca bu köyde çok büyük bir rahip okulu vardır. Rahiplerin yetiştiği ve eğitim gördüğü bu merkezide gezecek ve Budist rahiplerin konuğu olacağız. Sonra Kamboçya savaşı sırasında katledilenlerin anısına yapılan ve hepimizin tüylerini diken diken edecek olan Ölüm tarlalarına gideceğiz.

24 Ocak Perşembe- Phnom Penh – Chau Doc-(Vietnam)
Sabah Phnom Penh şehirini son kez görmek için serbest zaman. Burada yine rahip merkezlerini ve okullarını gezeceğiz, tekneye binip Tonle Sap ile Mekong’un buluştuğu deltayı gezeceğiz.
Saat 12 ‘de Vietnam’a doğru tekneyle yola çıkmak üzere iskeleye varıyoruz.
İşte bu yolculuk unutulmaz. Teknemiz bizi Mekong Nehri’nden otantik köyler ve yaşam alanlarının arasından Vietnam’a götürüyor. Sınır kapısı bile su üzerinde olan bu dünya bambaşka bir yer. Unutamayacaksınız.
Akşamüzeri 5 ‘de Chau Doc a varıyoruz.
Artık Vietnam’dayız.

25 Ocak Cuma – Chau Doc – Can Tho

Sabah erkenden kalkıyor ve Cham Köyü’ne gidiyoruz. Muhteşem fotoğraflar çekeceğimize inandığımız bir köy burası. Müslüman nüfusun yoğunlukta olduğu bu köyde insanlar geçimlerini balıkçılık yaparak kazanıyorlar. Cham da köylülerin avlanmalarını izleyeceğiz. İnsanların elleriyle balık yakaladıklarına görecek ve fotoğraflayacağız.
Ögleden sonra ise Mekong Deltası’ndaki en yüksek dağ olan Sam Dağları’na doğru yolumuza devam ediyoruz. Yol boyunca pirinç tarlalarını seyredip, ufak bir Khmer köyünde mola vereceğiz. Dağdaki yaşamı ve tapınakları görmek üzere ufak bir yürüyüş yapıp bölgedeki Çin etkisini yakından görmüş olacağız.
Saat 12 de check out ve Can Tho’ya doğru yola çıkıyoruz. Burası Vietnam’ın Amerikası olarak da biliniyor.

26 Ocak Cumartesi- Cai Tho – Su üstü pazarı – Caj Be
Sabah saat 5’ de tekneyle Mekong Deltasi’ndaki en büyük su üstü pazarı olan Cai Rang Floating Market’a gidiyoruz ve kahvaltı sonrası Cai Be’ye doğru yola çıkıyoruz. Burada bölgenin geleneklerini ve kültürünü içeriden görmek isteyenler için ideal bir yer olan Ba Duc Homestay’ de konaklıyoruz.
Telaş yok odalarda klima, televizyon ve buzdolabı var Ama öylesine otantik bir yer ki kaldığımız yer zaten fotoğrafın kendisi.
Öğleden sonra bölgede pirinçten üretilen el sanatlarını göreceğimiz bölge köylerine doğru yola çıkıyoruz.
İsteyenler için aksam yemeğinden önce geleneksel Vietnam yemeklerini öğretildiği kurs var.

27 Ocak Pazar – Ve Ho Chi Minh (Saigon)
Kahvaltı sonrası Cu Chi tünellerini görmek üzere otobüsle yola çıkıyoruz. Cu Chi tünelleri 1948 yılında Fransızlara karşı mücadale icin kazılmaya başlanmış ve inşası 25 yıl devam etmiştir. Tüneller içerisinde yasam alanları, mutfak, depo, silah fabrikası, hastane ve yönetim merkezi barındırmaktadır. Savas yıllarında 10 bin insan yıllarca bu tünellerde yaşamış ve direnişe katılmıştır. Amerikalılara karşı da kullanılan tüneller savaş süresince ağır bombardıman ateşi altında kalmıştırç 1988’den sonra tünellerin iki bölümü ziyarete açılmıştır.
Ögleden sonra Sai Gon’a varıyoruz ve otelimize yerleşiyoruz.

28 Ocak Pazartesi – Sai Gon – Mui Ne
Saat 08’de sonsuz beyaz kumsalları, çölü andıran kum tepeleri ve balıkçı kasabalarıyla ünlü Mui Ne’ye doğru yola çıkıyoruz.
Hayallerinizdeki gibi bir tatil kasabası burası.
Burada biraz da tatil yapmak istiyoruz. Tabi yapabilirsek. Çünkü uçsuz bucaksız muhteşem kumsallır, çin üsulu ağlarla avlanan Vietnamlı kadınlar ve sahilde ki birbirinden güzel evlerde fotoğraf çekmekten zaman bulabilirsek

29 Ocak Salı – Mui Ne
Phan Thiet şehirini görmek üzere erken yola çıkıyoruz.
Teleferikle ulaşabileceğimiz Takou Dağı’na çıkıyoruz. Burada Cham Krallığı’ndan kalan ilginç tapınakları ziyaret ediyoruz.
Kum tepeciklerinin oluşturduğu ve adeta bir çöl görünümünde olan bölgeleri ve köyleri ziyaret edeceğiz. Mue Ne’de balıkçı fotoğrafları çekeceğiz.

30 Ocak Çarşamba Mui Ne -Ho Chi Minh
Bugün sabah erken saatlerinde Mue Ne’den ayrılıyoruz. Tıpanakları, köyleri ve sahil kasabalarını ziyaret ederek bol bol fotoğraf çekerek Sri Gon’a varıyoruz. Dünyanın en renkli gecelerinin ve günlerinin yaşandığı Sai Gon’da yani Ho Chi Minh’deyiz bir kez daha.

31 OCak Perşembe- Ho Chi Minh
Vietnam Halkı’nın efsane direnişinin sembolü olan Cu Chi Tüneli’ni geziyoruz. 1948 yılında başlayan ve 25 yıl boyunca direniş için kazılan bu tüneller yıllarca Vietnam gerillalarının silah deposu ve yaşam alanı olarak kullanılmıştır. İçerisinde silah fabrikaları, hastaneler, askeri alanlar olan ve 10 bin kişiyi içerisinde barındıran ve yer altı tünellerinde Vietnam’ın efsane direnişinin öyküsünü adeta dinleyeceksiniz.

1 Şubat Cuma Ho Chi Minh
Saigon’da artık alışveriş zamanı, dünyanın en lüks mağazaları olduğu kadar, dünyanın en önemli alışveriş merkezlerini ve açık semt phazalkrınıda barındıran Ho Chi Minh’de otelimize 5 dakika yürüme mesafesinde olan açık pazarda alış verişimizi tamamlıyor ve uçak saatimiz yaklaştığında Havaalanına doğru yola çıkıyoruz.

2 Şubat Cumartesi
Ve artık Türkiye’deyiz. Yeni dostluklar, fotoğraflar ile dönüyoruz. Bir dahaki gezilerde buluşmak dileğiyle.
ÖNEMLİ NOT:
Ben buraya kadar gelmişken Kuzey Vietnam’ı da görmek istiyorum diyen arkadaşlar ile 5 günlük bir ek program daha yaparak
Hanoi- Ninh Binh – Ha Long ve Sapa programı da yapılabilir.Biraz yoğun ve yorucu olur ama güzel olur.
Buna yapmak isteyen arkadaşlarımız ile görüşelim Geziye katılan arkadaşlarımızdan programını uzatmak isteyenler olursa dönüş biletimizi ona göre alabilir ve Saigon’dan Hanoi’ye uçarak dönüşümüzü Hanoi’den yapabiliriz. Ben hazırım.

VİETNAM GEZİLERİMİZDEN ANILARIMIZ

Kamboçya’da Tonle Gölü’nde su üstü yaşamlarını görünce bütün ekip büyük bir heyecana kapıldı.  Çünkü birbirinden güzel fotoğraflar bizi bekliyordu.Gerçektende harika fotoğraflar çektik.

Vietnam’da yine Tonle Gölü’nde savaş zamanında bu gölün üzerinde inşa edilen su üstü köylere yerleşen Vietnamlı ailelerin çocukları ile oyunlar oynadık ve hatıra fotoğrafı çektirdik. Bir daha  gittiğimizde fotoğraflarını götüreceğiz. Söz verdik sözümüzü tutacağız.

Ve yolculuk başlasın. Vietnam Kamboçya gezimize başlarken. Dünyanın iki güzel ülkesine gidiyor olmanın verdiği  mutluluk var herkesin yüzünde. Gerçektende gezimiz harika geçti. Sadece gezi değil, edindiğimiz dostluklarda ömür boyu sürecekti.

Kamboçya’da Kraliyet Sarayı’nda

Kambaçyo’da bir rahip okulunda. Bir  önceki gittiğimde fotoğraflarını çektiğim küçük rahiplere fotoğraflarını basılı olarak getirince hepsi çok mutlu oldular. Şimdi her gittiğimde onları ziyaret ediyorum.

Fotoğrafını görünce yüzündeki mutluluk. Gönül almak iyidir.

Vietnam  genç milli takımının final maçı var. Eeee ben de tabi ki Vietnamlıyım. Sokaklarda, barlarda, otellerde hepimiz Vietnam’ı destekledik. Vietnam’ın güzel insanları ile birlikte harika bir gün geçirdik. Bir de son saniye gölü ile kaybetmeseydik

Vietnam’da Ho Chi Minh’in efsanevi direniş yerlerinden birisi olan yer altı tünellerinde gezi arkadaşlarımız ile. Unutulmaz Vietnam-Kamboçya gezilerimizden birisiydi. Bütün ekip halen çok çok iyi dostlar.

Sevgili Dostlar ile Vietnam-Kamboçya gezimizden. Vietnam’ın mutlaka görülmesi gereken yeri olan Ninh Binh’de tekne gezimizden önce.